Wraz z udostępnieniem oprogramowania iOS 4.2, właściciele iPhone’ów 4, iPodów touch 4G oraz iPadów otrzymali możliwość bezpłatnego korzystania z funkcji „Find my iPhone”, która dotychczas była dostępna jedynie za pośrednictwem usługi MobileMe. Z danej funkcji korzystać mogą jedynie produkty wspomniane wyżej. Przynajmniej w teorii. Jest bowiem pewien trick, dzięki któremu można uruchomić usługę Find my iPhone na każdym urządzeniu, które działa w oparciu o platformę iOS.
Czym jest „Find my iPhone”?
Apple oferuje swoim użytkownikom możliwość korzystania z usługi MobileMe za 99 dolarów rocznie. Oferuje ona subskrybentom możliwość przechowywania „w chmurze” swoich dokumentów, zdjęć, kontaktów i innych plików. Ponadto uzyskiwany jest dostęp do konta pocztowego z domeną @me.com oraz – najważniejsze – możliwość korzystania ze Znajdź mój iPhone.
Dzięki niej właściciele sprzętu z iOS mogą na bieżąco śledzić, gdzie znajduje się ich urządzenie. Położenie urządzenia wyświetlane jest na mapie, przez co bezproblemowo można się zorientować, w razie zgubienia telefonu, gdzie on się znajduje. Znajdź mój iPhone umożliwia również: wysyłanie ekspresowych wiadomości z komputera do urządzenia, zdalne blokowanie urządzania kodem oraz zdalne wymazywanie wszystkich danych. Do tego wszystkiego bezpłatny dostęp uzyskali niedawno właściciele urządzeń działających w oparciu o układ Apple A4.
Jak zainstalować Find my iPhone na starszych urządzeniach?
Kluczem do sukcesu jest posiadanie jednego ze wspomnianych wyżej produktów, dla których Apple wydało bezpłatną funkcję Find my iPhone. Nie trzeba mieć do niego stałego dostępu – można pożyczyć iPhone’a 4, iPoda touch 4G lub iPada od znajomego, wykonać operację i zwrócić urządzenie. Jeśli wszystko gotowe, zapraszamy do poradnika.
- Na urządzeniu kompatybilnym z Find my iPhone zainstaluj z App Store aplikację „Znajdź mój iPhone” (dostępna bezpłatnie).
- Przejdź do ustawień iPhone’a i wybierz „Poczta, kontakty, inne”.
- Dodaj nowe konto MobileMe. Jako dane logowania wpisz nazwę użytkownika oraz hasło, którymi posługujesz się w App Store.
- Uruchom pobraną aplikację Znajdź mój iPhone i ponownie wprowadź swój AppleID.
- Jeśli usługa zostanie poprawnie aktywowana, wyjdź z aplikacji.
Teraz zajmij się urządzeniem, na którym docelowo chcesz uruchomić Znajdź mój iPhone i powtórz całą wyżej zaprezentowaną operację. Jeśli wszystko zostanie odpowiednio wykonane, usługa będzie bezproblemowo działać na wybranym urządzeniu iOS.
Jak sprawdzić, czy Find my iPhone poprawnie działa?
Z poziomu przeglądarki internetowej (zalecane są Firefox oraz Chrome) wejdź na stronę http://me.com i zaloguj się do panelu przy pomocy swojego AppleID. Jeśli zostaniesz poprawnie zalogowany i twoje urządzenie zostanie pomyślnie zlokalizowane na mapie to znak, że wszystko działa wedle zamierzeń.