Nokia radzi, co zrobić w przypadku zamoczenia telefonu

Paweł 4 kwietnia 2012 0
Nokia radzi, co zrobić w przypadku zamoczenia telefonu

Na facebookowym, belgijskim oddziale Nokii pojawiła się bardzo ciekawa grafika, instruująca użytkowników, co należy zrobić w przypadku zamoczenia telefonu. Napisana pół żarem, pół serio instrukcja może niejednemu użytkownikowi uratować życie i dietę portfela. Zobaczcie więc, co w tak kryzysowej sytuacji radzi zrobić największy do niedawna koncern zajmujący się dystrybucją telefonów komórkowych.



Instrukcja została zawarta na dość treściwym obrazku, ze stosownymi grafikami (aby nikt nie miał problemu z rozszyfrowaniem przekazu), ale mimo to przetłumaczę instrukcję Nokii. Nie należy się sugerować tym, że na grafice jest mowa o Nokii Lumia – te same instrukcje dotyczą wszystkich telefonów, a nawet tabletów.

    1. Wyjmij urządzenie z wody! Choć może się to wydawać oczywiste, jest to bardzo istotne jeśli chcesz odzyskać jakieś dane z pamięci urządzenia.
    2. Gdy telefon zostanie wyjęty z wody, ekspresowo wyjmij z niego swoją kartę SIM oraz wszystkie inne rzeczy, które da się wyjąć: baterie, karty pamięci itp.
    3. Oczyść telefon jakąś suchą ściereczką. Staraj się unikać papieru toaletowego lub jednorazowych ręczniczków, aby ich drobne resztki nie zostały w zakamarkach urządzenia. NIE UŻYWAJ suszarki – to może sprawić, że zgromadzona w telefonie woda dostanie się jeszcze głębiej.
    4. Umieść telefon w woreczku z ryżem, najlepiej na całą noc. Nie od dziś wiadomo, że ryż ma zdolność do pochłaniania wilgoci, a Ty tego obecnie potrzebujesz.
    5. Jeżeli wszystkie kroki zostały wykonane, włóż z powrotem do niego elementy wyjęte w punkcie drugim i spróbuj uruchomić smartfona. Upewnij się, że żadne dane nie zostały usunięte.

Od siebie dodam jedynie, że efekt torebki ryżowej się naprawdę sprawdza. Swoją drogą – jeżeli chodzi o zamoczenia telefonów, to sprawa jest dość rozległa w przypadku iPhone’ów. Zobacz, jak należy sprawdzić w iPhonie czy nie został on wcześniej zalany, aby w przyszłości uniknąć sytuacji, gdzie gwarant odmawia naprawy urządzenia z powodu zamoczenia sprzętu.